Sivut

keskiviikko 6. helmikuuta 2008

Slippery socks

Vihiroonkin valmista.

Koulukaverini puhui aikoinaan tikkuamisesta kun tarkoitti kutom.. anteeksi neulomista, ja minä en kerta kaikkiaan voinut sietää sitä sanaa. En nyt vieläkään voi sanoa olevani etelä-pohjalaisten murresanojen ystävä.. mutta nykyinen tarve käyttää niitä kumpuaa ilmeisesti jonkunlaisesta kaihosta takaisin kotiseudulle.. ;o)

Olen siis tikunnut itselleni sukat.



Ohjeen olen joskus tulostanut netistä. Ei mikään "ihmeellinen" malli, mutta piti kuitenkin kokeilla, kun olin kehdannut mustepatruunan värejä tuhlata.. ettei ihan haaskuun mene.. Tässä vielä lähikuvaa, josta tuo kuvia näkyy vähän paremmin. Ei paras valinta noin kirjavan langan kanssa, mutta menköön.





Sukkien malli on Knitty talvi2007:n Slippery Socks.

Lankana LanaGrossa Fantasy (?),(vyöte syöty, niin en tiedä onko tuolle värille tarkempaa omaa nimeä..), langankulutus 88g.
Puikot 2,5.
Silmukkamäärä 80. Ohjeessa oli 76, mutta lisäsin varalta muutaman silmukan kun olen tälläinen paksujalka. (Sen verran löysät tuli, että alkuperäinenkin silmukkamäärä olisi riittänyt, mutta tulipa tälläiset kotitallukat.)

Näillä yritän saada Hamsteritilini auki.

Ilmeisesti liian vähälle käytölle jäänyttä ja kauan sitten kadotettua englanninkielen taitoani kuvaa varmaan se, että ihmettelin sukkien nimeä kauan. Että miten niin tohvelisukat!? Aikansa otti ennen varsinaista välähdystä: niin, silmukoita "slipataan" että saadaan aikaiseksi noita minipalmikoita. Hyvä minä. ;o)

Uusia sukkamalleja pitäisi löytää ja kokeilla. Ohutta (ja kirjavaa) sukkalankaa löytyy vielä melkein puolitoista kiloa. Saan monet sukat vielä. ;oD


Laskiastiistaina innostuin pitkästä aikaa leipomaan pullaa. (Kehtaanko edes kertoa, että viimeksi vappuna tein edellisen kerran pullataikinan. Silloin siitä paistettiin munkkeja.)

Leivontapyyhkeinä käytän näitä pellavapyyhkeitä, jotka olen itse suunnitellut ja kutonut. ;o)

3 kommenttia:

Willis kirjoitti...

voi hitsin himpulat...minulla oli väärä blogiosoite..... joten ei tule punaista...jos olisin tietänyt...voi ei... mutta siulla
niin paljon lapsia ja vissiin tyttöjäkin, että varmasti joku teistä naisista huolii... mukavaa ystävänpäivää kuitenkin. terv. Willis

Pirjo-Riitta kirjoitti...

Eipä haittaa vaikkei olekaan punainen.. ihana huivi, ja varmasti käytän itse. (Lue ylempää.) :oD

Palaga kirjoitti...

Kauniin huivin olet saanut ja ihanat sukat tehnyt!