Sivut

torstai 22. marraskuuta 2007

Synttärivalmistelua ja tavallista elämää

Käsityöt ei taas meinaa edistyä lainkaan. 15 valmista "ruusuketta" olen virkannut toisiinsa, mutta se on vasta puolikas huivi.

Maanantaista saakka olen ollut yksinhuoltajana, kun mies lähti etelään reissuhommiin. Ei kuitenkaan ihan etelän lämpöön päässyt, vaan matkustelee tuolla Lappeenranta-Hanko- akselilla.
Meidän perhe kun asuu "mettillä" ja ollaan yksiautoisia, olen tyytyväinen, kun minulla on kerrankin auto omassa käytössä. ;o) Kahden nuorimman ipanan kanssa olen saanut hoidettua monet venahtamaan päässeet asiat, kuten 9v poijan silmälasien korjauttaminen.
Poijalla oli koulussa osunut lumipallo kasvoihin, ja silmälaseista lähtenyt toinen linssi irti ja mennyt hukkaan. Koko koulu kait siellä oli kontannut ja etsinyt linssiä, mutta eipä ollut lumihangesta löytynyt. Koulun vakuutuksen piikkiin onneksi luvattiin uusi linssi.. paitsi että eilen kun vietiin lasit korjattavaksi, optikko sanoi, että lasit on jo siinä kunnossa, että kehyksetkin on pakko uusia. Optikko uskoi, että nekin saadaan maksettua vakuutuksella. Juu, uskoa saa ja toivoa kanssa, mutta miten oikeasti käy.. se jää nähtäväksi. Pari kolme viikkoa nyt odotellaan uusia laseja.


Tämän viikon olen yrittänyt saada huushollin kaaosta hillintään.. maanantaina aloitin pienellä alkujärjestelyllä... eli tavaroiden kuljettamisella omille paikoilleen. Minä En Ymmärrä, Miten Joka Paikka voi olla Täynnä Tavaraa. Joka huoneesta löytyy leluja, piirustuksia, kyniä, askartelusilppua, leluja, videokaseteita, lainakirjoja ja koulukirjoja, leluja, vaatteita, pyykkipoikia ja leluja. (Vaikka nuo riiviöt joskus porukalla keräävätkin kaikki pois, huusholli pysyy siistinä noin viisi minuuttia, kun sotkeminen alkaa alusta. argh!)

Eilen sain imuroitua ja pestyä lattioita. Tänään olisi tarkoitus leipoa kakkupohjat. Olen ottanut tavaksi leipoa kaksi (tai jopa kolme) 3-4 munan kakkupohjaa lasagnevuoassa, ja kasata niistä sitten isompi kakku. Jos paistan useamman munan kakun, se jää keskeltä raa'aksi (ihan uunin vika!). Kaikki muut herkut onkin sit kaupasta ostettuja tyyliin: suolapähkinöitä, shipsejä, marmeladikarkkeja, jäätelöä. Vähän turhan kalliiksi tulee.. mutta helpommalla pääsee. ;o))

Neiti eskarilainen täyttää lauantaina 6 vuotta, mutta synttäreitä vietetään jo perjantaina. Kaikki eskarin tytöt on kutsuttu, lisäksi isommille tulee kavereita. Saa nähdä millainen vilske ja vilinä talon täyttää! Tosi mukavaa!!

Ei kommentteja: