Sivut

keskiviikko 21. joulukuuta 2011

Lakupekka -armeija

Olen viime aikoina virkannut ja vain virkannut. Liukuhihnatyönä olen valmistanut Lakupekkoja.

Jos parin ensimmäisen kanssa lokakuun puolella ähersin kokonaisen viikonlopun, nämä ovat valmistuneet toinen toistaan nopeammin. Yhden pään virkkasin ohimennen tunnissa, kun Lilja nukahti syliini päikkäreille. ;o)


Lakupekan ohje on edelleen täältä.
Nyt voin jo useamman patalapun kokemuksella korjata ohjetta sen verran, että aloitusrenkaaseen virkataan 2 kjs ja 9 pp (eikä 11pp niin kuin ohjeessa sanotaan) eli tulee yhteensä 10 "lohkoa" tai lisäystä/kerros.
Lanka 7veljestä
Kokonaislanganmenekki 460g
Yksi patalappu painaa 26-27g
Virkkuukoukku 3

Kerhotädeille ja opettajille

Kummeille ja muille tutuille

Laitanpa vielä näytille kuvan ensimmäisestä englanninkielisestä kirjasta, jonka joskus yläasteikäisenä luin. Kirjan toinen nimihän on "And Then There were None", ja vähän samalla lailla meiltä vähenee Lakupekat päivittäin. Ja taitaa käydä niin kuin suutarille ja lapsille, että itselle ei jää yhtään. ;o))

8 kommenttia:

Marika kirjoitti...

Sullahan on jo koko heimo kasassa !! ;-)Kunnioitettava suoritus.

Pirjo-Riitta kirjoitti...

Harmi vaan kun ne ei tottele vaan kaikki karkaa.. ;oP

iso gnu kirjoitti...

Ihana keko Lakupekkoja! Hauska lahja ja tarpeellinen!

MariL kirjoitti...

Tuo on minulla ainoa englanninkielinen kirja, jonka olen koskaan lukenut, tosin olin lukenut sen jo kertaalleen suomeksi, joten vähän huijasin, kun valitsin sen luettavaksi silloin, kun lukiossa oli pakko lukea enkun kurssille joku englanninkielinen kirja. ;) Siis luin toki koko kirjan, mutta helpotti vähän, kun tiesin ennalta mitä siinä tapahtuu. :)

Pirjo-Riitta kirjoitti...

MariJ; ja minä luin lukiossa Dickensin Nicholas Nicklebyn. ;oP Siinä oli pikkuisen kahlaamista, mut tv:stä oli silloin hiljattain tullut Royal Shakesreare Companyn (monen tunnin) näytelmä, ja olin siihen ihan lääpälläni.

kio kirjoitti...

Hyvää joulua teidän perheelle!

Neulisti kirjoitti...

Teemalukemistoa! :D

Anonyymi kirjoitti...

Hei!
Voisitkohan virkata minulle, tumpelolle, tilauksesta tuollaisen lakupekka patalapun??
Vastaisitko mailiini illuusia(at)gmail.com